fredag 1 januari 2010

Min årsresumé

Jepp, jag tänkte göra en årsresumé, tanken att göra det var lite stötande i början eftersom i princip alla bloggare gör en. Men sen tänkte jag att det ändå ger en del att kunna blicka tillbaka och sålla det som varit bra och dåligt.

2009 har varit ett väldigt händelserikt år för mig, under året som gått så har jag känt att jag vuxit mer psykiskt än jag någonsin gjort på ett år. Jag drabbades av en familjekris, och en nära vän gick bort vilket ledde till att jag funderade mer på livet än jag någonsin gjort tidigare.

I somras tog jag studenten med bra betyg, jag satsade på att komma in på industridesign för jag trodde det var min dröm. När jag fick reda på att jag inte blev antagen blev jag förkrossad men jag drog mig i kragen och tog mig till Sthlm eftersom jag blev antagen på civilingengörsutbildning på KTH vilket jag verkligen är glad över att jag gjorde.

Det senaste halvåret har gjort mig riktigt lycklig, det är som att allt vände efter att jag tog studenten. Jag for iväg med mina två bästa vänner till Kina i några veckor vilket var riktigt härligt och innan dess var det Prag vilket var de bästa dagarna jag varit med om. Dock har ingenting slagit studentdagen, det var banne mig den bästa dagen och natten i mitt liv trots att det slutade med att jag cyklade hem kl 4 på morgonen i ösregn med min kompis på pakethållaren.

Även om jag varit med om en del misslyckanden i både skolan och livet allmänt så ångrar jag ingenting, det gör jag aldrig. Nu blickar jag mot det nya året och jag hoppas att det blir mer resor i år än förra året och att spendera mer tid med familjen, för jag har inte hunnit åka hem till Lund så ofta som jag velat...och sen är det ju det gamla vanliga såklart; att inte hamna i onda cirklar och ha kul. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar