lördag 2 januari 2010

100102

Idag har jag som vanligt suttit med Elin och hjälpt henne med piano. Det går rätt segt eftersom mitt tålamod inte är det bästa, flera gånger har det slutat med att hon har ont i magen, blivit hungrig, blivit sömnig eller i värsta fall börjat gråta. Jag tycker synd om henne för jag vill verkligen inte att hon ska bli ledsen men mamma driver på som tusan och tvingar både mig och Elin. Mig för att lära henne och Elin för att lära sig själv. Jag orkar inte egentligen men när jag tänker efter hur mycket mamma har pushat mig genom åren så har det ändå gett resultat och jag är ändå tacksam för det nu i efterhand. Jag skulle till exempel aldrig varit så grym på piano och kinesiska om det inte vore för henne. I Sthlm träffade jag flera kineser som inte kunde kinesiska eftersom deras föräldrar aldrig pushat dem och jag tycker att det är så jäkla lame, är man kines så ska man kunna snacka.

fast nog om att bli pushad, man måste ha viljan också. Jag fick reda på resultatet på kemitentan jag gjorde innan jag åkte till Lund och jag blev förvånad, riktigt förvånad. Jag fick 97/100 och jag som trodde att jag som mest skulle få 80. Kemi var och har aldrig riktigt varit mitt ämne. Men efter den här tentan känner jag mig riktigt sporrad till att fortsätta...haha det här året börjar bra.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar